راهنمای خرید هندزفری بلوتوثی، بی‌سیم هدفون و هدست 1

مطالعه راهنمای خرید شاید در لپ تاپ، تلفن همراه و … به نوعی موضوع متداولی باشد که دلیل آن در  قیمت بالای این دستگاه‌ها خلاصه می‌شود؛ اما این موضوع دلیل قانع کننده‌ای نیست که در زمان خرید هدفون، هندزفری بلوتوثی و هدست سراغ یک راهنمای خرید جامع نروید؛ اتفاقا برعکس چنین وسایلی شاید قیمت ارزان‌تری به نسبت تلفن همراه و … داشته باشند ولی ممکن است خریدهای نامناسب در دراز مدت برای شما هزینه زیادی را به همراه داشته باشد. همراه ما باشید تا در 16 دقیقه به بررسی راهنمای خرید هدفون، هدست و هندزفری بی‌سیم یا بلوتوثی بپردازیم.

راهنمای خرید هندزفری

مراحل راهنمای خرید هندزفری، هندزفری بلوتوثی، هدفون و هندزفری بی‌سیم

قبل از پرداختن به موضوعات کلی و ویژگی‌های یک هدست یا هندزفری خوب لازم است به برخی تعاریف و تفاوت‌ها بپردازیم و بعد از بررسی انواع آن‌ها از جهات مختلف به ویژگی‌ها که یکی از قسمت‌های مختلف در خرید هندزفری است، بپردازیم؛ البته جای نگرانی نیست؛ زیرا در انتها با ارائه آدرس مراکز فروش و قیمت به خرید شما جهتی دقیق‌تر می‌دهیم.

انواع هندزفری، هدست و هدفون و تفاوت آن‌ها

هندزفری؛ هدفون و هدست سه ابزار ارتباطی و شنیداری هستند که هر یک با داشتن خصوصیات و قابلیت‌های منحصر به فرد در کنار یک دیگر در بازار موجود هستند؛ البته که باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید که خرید نادرست هر یک از این وسایل صوتی می‌تواند برخی از انتظارات و نیازهای شما را بدون پاسخ رها کند.

نکات مهم در خرید هدفون و هندزفری

راهنمای خرید انواع هندزفری و تعریف آن

Handsfree که عمولا آن را به عنوان هدفون داخل گوشی هم می‌شناسند همان وسیله شنیداری در جعبه تلفن‌های همراه است که برخلاف هدست و هدفون‌های بیرون گوشی به دلیل ابعاد کوچک درون گوش قرار می‌گیرند و از طریق سیم به یک دیگر متصل می‌شوند. هندزفری مانند هدست علاوه‌بر گوشی یک میکروفون هم دارد که قدرت آن به هیچ وجه در حد میکروفن هدست نیست ولی می‌تواند پاسخگو نیاز همه افراد باشد.

خرید هندزفری بلوتوث

مزایای انواع هندزفری

این وسیله شنیداری به دلیل وزن سبک و ابعاد به نسبت کوچک گزینه ایده‌آلی برای مصارف روزمره با تلفن همراه همچون پاسخگویی به تلفن همراه و شنیدن موزیک است.

معایب انواع هندزفری

ابعاد کوچک آن خود می‌تواند به دلیل فشارهای بلند مدت و احتمالی برای شما تبعات زیادی را به همراه داشته باشد که این موضوع تنها عامل مهم و به نوعی بزرگ‌ترین عیب در خرید هندزفری است.

همچنین بخوانید: آشنایی با بهترین برند هندزفری و هدست بلوتوث

راهنمای خرید هندزفری سیمی

مهم‌ترین عامل در راهنمای خرید هندزفری

از معایب هندزفری به کوچک بودن آن اشاره کردیم که به مرور زمان می‌تواند باعث آسیب رسانی به گوشی شود؛ این درحالی است که بسیاری از هندزفری‌ها به دلیل طراحی اصولی‌تر شما را از گزند آسیب‌های احتمالی دور نگه می‌دارند. کیفیت سیم از دیگر عوامل مهم در خرید هندزفری است زیرا در مدت زمان بسیار کمی به دلیل فشارهای وارده از محل اتصال دچار قطعی می‌شود که خود یک موضوع مهم و به نوعی بزرگ‌ترین عیب هندزفری به شمار می‌رود.

اگر به دنبال خرید هنزفری ‌سیمی و کارراه انداز هستید با توجه به قیمت‌های متفاوت موجود دربازار پیشنهاد می‌کنیم مقاله بهترین هندزفری سیمی را حتما مطالعه کنید.

راهنمای خرید هدست و تعریف آن

هدست‌ها که مهم‌ترین کارایی آن در ارتباط‌های دو طرفه به دلیل‌میکروفون منحنی جلو دهن خلاصه می‌شود با دو مورد دیگر یعنی هدفون و هدست صرفا در میکروفون قدرتمندتر و فرم گوشی تفاوت دارند. هدست‌ها که در ابتدا کار با آن‌ها احتمالا برای شما سخت باشد در مدل‌ها مختلف و با کارایی‌های مختلف در بازار عرضه شده‌اند که از مهم‌ترین کارایی‌های آن‌ها می‌توانیم به بازی‌های کامپیوتری و پاسخگویی اپراتور اشاره کنیم که هر یک کارایی منحصر به‌فرد خود را دارد.

هدست‌های گیمینگ علاوه‌بر میکروفون قدرتمند در بازی‌‌های آنلاین باید از بلندگو‌های به نسبت با کیفیت بهره‌مند باشند تا هیجان بیشتری را تجربه کنند؛ اما در خصوص هدست‌های اپراتوری موضوع کمی متفاوت است و به دلیل استفاده بیشتر از میکروفون این وسیله شنیداری باید از میکروفون قدرتمندتری برخوردار باشد تا صدا به وضوح به مشتری یا مخاطب برسد.

راهنمای خرید هدست

مهمرتین عامل در خرید هدست

اگر بخواهیم کمی کلی در خصوص این موضوع صحبت کنیم؛ قابلیت تغییر سایز و راحتی قسمت فوم هدست می‌تواند از مهم‌ترین موارد در رسیدن به نتیجه ایده‌آل؛ یعنی خرید یک هدست کاربردی باشد.

راهنمای خرید هدفون و معنی آن

هدفون یک وسیله صرفا شنیداری است که تمرکز آ ن در بلندگوهای قدرتمند خلاصه می‌شود تا بهترین تجربه را برای شنیدن موزیک، کلاس آموزشی و … برای کاربر یا مصرف کننده فراهم کند؛ نکته‌ای که در هدفون شاید به نسبت هدست کمی متمایزتر و مشهودتر باشد در ابعاد گوشی خلاصه می‌شود که خود این موضوع نکته بسیار مهمی در زمان خرید خواهد بود؛ باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید که مصرف شما دقیقا چیست؛ آیا برای شرکت در کلاس زبان و شنیدن پادکست به این دستگاه نیاز دارید و یا به دنبال شنیدن موسیقی‌هایی با جزئیات بالا هستید؟

سوال بالا به نوعی مشخص کننده هزینه‌ای است که برای پرداخت باید کنار بگذارید؛ اگر به دنبال هدفونی با قابلیت پخش موسیقی‌هایی با کیفیت بالا هستید بدون شک پیشنهاد ما صرفا هزینه بیشتر خواهد بود. هدفون هم مانند سایر وسایل شنیداری طیف نسبتا گسترده‌ای از قیمت را شامل می‌شود که در آخر همین مقاله به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اما راهنمای خرید هدفون که لازم است به آن توجه کنید در بافت فوم دور گوشی خلاصه می‌شود که بهترین حالت براساس تجربه مخاطبین چرم باکیفیت و یا پارچه استرج است؛ ورای تمامی این موارد وزن سبک هدفون به نوعی یک مزیت کلیدی برای تلفن همراه خواهد بود.

راهنمای خرید هدفون بی سیم و بلوتوثی

مروری بر مطالب گذشته

  • هندزفری، ابزار شنیداری که در جعبه موبایل است؛ داخل گوش قرار می‌گیرد و علاوه‌بر قابلیت شنیداری امکان صبحت کردن به واسطه میکروفون کوچکی که دارد را فراهم می‌کند. (مناسب برای تماس تلفنی)
  • هدست، ابزار شنیداری که در بیرون گوش قرار می‌گیرد و علاوه‌بر قابلیت شنیداری حرفه‌ای به کمک یک میکروفون منحنی شرایط صحبت کردن را برای مصرف کننده فراهم می‌کند. (مناسب برای گیم و تماس اپراتورها)
  • هدفون، وسیله‌ای که صرفا قابلیت شنیداری دارد و تماس با آن به دلیل عدم وجود میکروفون به نوعی غیر ممکن است. (صرفا گوش دادن به موسیقی)

همچنین بخوانید: رفع مشکل تاخیر صدا در هندزفری بلوتوث با چند تکنیک ساده

راهنمای خرید هدفون، هنزفری و … و نحوه قرارگیری هر یک

در قسمت قبل به معرفی نام‌هایی که عموما تصور می‌کردیم یکی هستند و میان آن‌ها تفاوتی وجود ندارد پرداختیم؛ زیرا بسیاری از خریداران که برای مثال قصد خرید هدست را دارند برای خرید واژه هدفون را سرچ می‌‌کردند که این موضوع آن‌ها را از هدفی که داشتند دورتر می‌کرد؛ به همین دلیل قبل از پرداختن به جزئیات بیشتر لازم دیدم تا کمی بیشتر در خصوص نحوه قرار گیری هر یک صحبت کنیم تا دید بهتری نسبت به خرید خود داشته باشید.

In-ear یا داخل گوشی

این ایر یا ایرفون‌ها که به نوعی در زمره کوچک‌ترین وسایل شنیداری قرار دارند به دلیل ابعاد کوچک خود می‌‌توانند گزینه ایده‌آلی برای مصارف در شرایط پرتحرک مانند پیاده‌روی و یا ورزش باشند؛ نکته‌ای که در خصوص ایرفون‌ها مهم است و می‌توانیم به آن‌ها اشاره داشته باشیم Earbud است که به قسمتی از ایرفون‌ها می‌گویند که از جنس پلاستیک نرم هستند و در بسیاری از مدل‌ها به ویژه مدل‌های قدیمی‌تر امکان تعویض آن‌ها وجود دارد.

ایربادها که در خصوص آن‌ها صحبت کردیم به دلیل ابعاد بزرگ و کوچکی که دارند گزینه ایده‌آلی برای حفره گوش با ابعاد مختلف هستند؛ البته که در ایرفون‌های جدید‌تر این قابلیت دیگر وجود ندارد؛ هرچند که در طراحی ایربادها با طراحی حالت طبی این مشکل تاحدودی برطرف شده است. از ویژگی‌های مهم ایرفون‌ها که می‌تواند به عنوان یک عامل مهم در انتخاب شما شناخته شود به فاصله نزدیک میکروفون تا گوش شنونده اشاره کنیم که خب یک جنبه مثبت و یک جنبه منفی دارد.

جنبه مثبت آن در عدم ورود صداهای مزاحم است (البته در شرایطی مانند پیاده‌روی و دوچرخه سواری می‌تواند خطرناک باشد.)

جنبه منفی آن در نزدیکی بلندگو به پرده گوش خلاصه می‌شود که می‌تواند در دراز مدت از قدرت شنیداری گوش بکاهد.

خرید هندزفری هایلو

معایب هدفون‌های In-ear یا داخل گوشی

یکی از مهم‌ترین قسمت‌های راهنمای خرید هدفون، هندزفری و هدست و هر آن چه که در این خانواده قرار دارد، قسمت بررسی معایب و مزایا است که عموما به جزئیات و تجربه مخاطبین می‌پردازد. در خصوص معایب ایرفون‌ها معایب و مزایای متفاوتی وجود دارد ولی شاید به عنوان مهم‌ترین گزینه بتوانیم به گره خوردن سیم‌ها اشاره کنیم. مورد بعدی که در خصوص این‌ایرها وجود دارد در صدای به نسبت کم است که در کوچک بودن دریایورها خلاصه می‌شود. اما دو مورد دیگر که در زمره معایب قرار می‌گیرند به شرح زیر هستند.

  • احتمال خرابی زودهنگام به دلیل فشارهای وارده بر سیم‌ها
  • وجود خطرهای احتمالی به دلیل عایق بالای صدا (در زمان رانندگی و عبور از خیابان)

مزایای هدفون‌های In-ear یا داخل گوشی

  • هر چند عایق بودن صدا را به عنوان یک عامل خطرساز درنظر گرفتیم ولی در صورت

رعایت نکات اولیه می‌تواند خود یک مزیت باشد.

  • امکان حمل راحت از دیگر مزایای ایرفون‌ها است؛ البته اگر در نگهداری آن دقت داشته باشید.
  • برای پیاده‌روی، باشگاه و سایر فعالیت‌های ورزشی هم گزینه ایده‌آلی است.

از رایج‌ترین In-ear ها می‌توانیم به هندزفری‌ سیمی، هندزفری بی‌سیم (ایرپاد اپل، ایرباد شیائومی و هندزفری دورگردنی یا Collar-Style اشاره کنیم.

راهنمای خرید هدفون‌ها و هدست‌های آن ایر یا روی گوش

On-ear مدلی دیگر از ابزارهای شنیداری است که دقیقا برروی گوش قرار می‌گیرد؛ با توجه به قیمت پایین‌تر به نسبت اوور ایرها که جلوتر به آن‌ها اشاره می‌کنیم طرفداران بیشتری دارد ولی باید به این موضوع توجه کنید که به دلیل قرارگیری برروی لاله گوش عایق ایده‌آلی برای فضاهایی هم‌چون کتابخانه و فضاهای شلوغ نیستن زیرا تبادل صدا به راحتی صورت می‌گیرد.

فاصله زیاد تا پرده گوش در دراز مدت مانند این ایرها آسیبی به شنوایی نمی‌رساند و به نوعی گزینه ایده‌آل‌تری به نسبت به این ایرها برای طرافداران حرفه‌ای موسیقی است؛ هرچند که کیفیت اوور ایرها را برای یک فن موسیقی ندارد.

مزایا و معایب On-ear ها

شاید از نظر ابعاد کمی از این ایرها کوچک‌تر باشند ولی باید به این موضوع توجه داشته باشید که در برخی از مدل‌ها با قابلیت تا شدن این موضوع به نوعی برطرف شده است و دیگر نیازی به نگرانی نیست. مورد بعدی که به عنوان یکی از معایب پنهان آن شناخته می‌شود جنس فوم دور گوشی است؛ اگر از تعریق میان روکش چرم و گوش بگذریم باید به این موضوع توجه کنید که پوست پوست شدن چرم دور گوشی می‌تواند عاملی آزار دهنده برای شما باشد.

همچنین بخوانید: آیا هندزفری بلوتوث مضر است ؟

خرید هدفون و هندزفری بلوتوثی

قابلیت چندین نوع اتصال مانند سیم و بلوتوث به طور هم زمان موضوع اتمام باتری را در این مدل‌ها به طور کامل رفع می‌کندکه خود مزیت بزرگی به شمار می‌رود؛ اما عمده‌ترین مزیت آن که در On-ear و Over-ear تقریبا یکسان است در ابعاد دایورها و کیفیت بهتر صدا خلاصه می‌شود.

راهنمای خرید هدفون‌ها و هدست‌های اوور ایر یا دور گوش

Over-ear ها که به عنوان حرفه‌ای ترین و گران‌ترین دستگاه‌های شنیداری خلاصه می‌شوند به دلیل درایورهای بزرگ‌تر و هم‌چنین عایق بهتر صدا گزینه ایده‌آلی برای شنیدن موسیقی و تماس‌ها تلفنی (اپراتور تلفنی) است. نکته مهمی که در خصوص اوور ایرها لازم است تا حتما توجه کنید کیفیت غیر قابل قبول این دستگاه‌ها در مدل‌های ارزان‌تر است که به هیچ وجه کیفیت قابل قبولی ندارند.

مزایا و معایب Over-ear ها

در خصوص مزایا و معایب اوور ایرها به مورد محدودی می‌توانیم اشاره کنیم که به تریب زیر معایب شامل:

ابعاد بزرگ و جای‌گیر بودن در کیف

فرم بزرگ‌تر شاید در چند روز اول برای شما آزار دهنده باشد.

مزایا شامل:

کیفیت بالا صدا و عایق بودن آن

نکته مهم: Over-ear به نوعی همان هدستها هستند که عموما یک میکروفون کوچک به همراه دارند؛ از Over-ear ها معمولا برای برقراری ارتباط اپراتورها و گیمرهایی که بازی آنلاین انجام می‌دهند خلاصه می‌شود.

مروری برمطالب گذشته

درون گوشی: هندزفری‌ها هستند که درون گوش قرار می‌گیرند و برای رفتارهای ورزشی گزینه ایده‌آلی است.

روی گوشی: روی حاله گوش قرار می‌گیرند و به همین دلیل عایق مناسبی برای جلوگیری از تبادل صدا نیستند.

دور گوشی: یک هدفون یا هدست دور گوشی با کیفیت معمولا قیمت بالایی دارد ولی نهایت کیفیت را به شما ارائه می‌دهد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که ابعاد بزرگی دارد و کمی جاگیر است.

راهنمای خرید انواع هندزفری، هدست و هدفون براساس نوع اتصال

خب به‌طور طبیعی هر یک از دستگاه‌های شنیداری که با نام تخصصی هر یک آشنا شدید به دو گونه بی‌‌سیم و با سیم به دستگاه شما متصل می‌شوند. در این قسمت به معرفی هریک خواهیم پرداخت و با ارائه مزایا و معایب هر یک به خرید شما جهت بهتری می‌دهیم.

هندزفری، هدست و هدفون بی‌سیم

در نوع بی سیم هدفون‌ها و هندزفری‌ها عدم نیاز به سیم از ویژگی‌های بارز این نوع از ابزارهای شنیداری است که عموما به‌وسیله بلوتوث به دستگاه شما متصل می‌شوند. برخی معتقد هستنتد که امواج هدفون‌های بلوتوثی در دراز مدت می‌تواند آسیب‌های شدیدی را به همراه داشته باشد؛ اما این موضوع از حقیقت به دور است و مانند خیلی از ادعاها هیچ پایه و اساسی ندارد.

مهم‌ترین ویژگی هندزفری و هدفون‌های بی‌سیم رهایی از سیمی است که یا گره می‌خورد و یا از ناحیه اتصال دچار قطعی می‌شد؛ همین ویژگی خود کافیست تا در خصوص انتخاب این مدل از هندزفری‌ها تردید نداشته باشید. اما باید به این موضوع توجه داشته باشید که هیچ چیز بی‌عیب نیست و موارد زیر از آن دست معایبی هستند که لازم است به آن‌ها توجه داشته باشید.

معایب هندزفری، هدست و هدفون بی‌سیم

عمر کم باتری در برخی مدل‌ها

تمام شدن باتری و همراه نبودن شارژر از اولین مواردی است که در چند روز ابتدایی از این شارژر‌ها می‌تواند شما را غافلگیر کند تا به همراه داشتن شارژر عادت کنید. نکته‌ای که می‌تواند در برخی مدل‌ها به عنوان یک مزیت شناخته شود جک اتصال سیم است که در مواقع اتمام شارژ می‌‌تواند به وسیله اتصال با سیم انتظارات شما را برآورده کند. اما این موضوع در هدفون‌ها هدست‌های رو و دور گوشی عموما دیده می‌شود و در ایرپاد و ایرباد‌ها اتصال صرفا از طریق کابل صورت می‌گیرد.

امکان گم شدن به دلیل ابعاد کوچک

یکی از موارد رایج که عموما در ایربادهای نسبتا کوچک رخ می‌دهد گم شدن به دلیل ابعاد  کوچک آن‌ها است که بهترین راهکار برای آن‌ها قرار دادن در باکس مخصوص است.

نکته مهم: ایرپادها (برند اپل) و ایربادها (شیائومی) به دلیل طراحی مناسب و طبی در گوش عموما حس نمی‌شوند و این موضوع علاوه‌بر استفاده راحت‌تر می‌تواند به شما این اطمینان را بدهد که هیچ‌وقت از گوش جدا نمی‌شود.

مروری برمطالب گذشته

  • اتصال به دو صورت بی‌سیم و سیمی در هندزفری‌ها وجود دارد که هر یک به نوعی می‌توانند براساس نیاز شما برایتان گزینه ایده‌آلی باشد.
  • در اتصال به‌صورت سیمی شما مدام با دو موضوع در ارتباط هستید؛ ابتدا گره خوردن و سپس قطعی و اتصالی در سیم که هر دو آزار دهنده هسنتد.
  • هدفون‌ها و هندزفری‌های بی‌سیم یا بلوتوثی گزینه بسیار ایده‌آلی هستند؛ البته که باید به این موضوع توجه ویژه داشته باشید که گم شدن و اتمام شارژ می‌تواند همیشه برای شما در کمین باشند.

راهنمای خرید هدفون، هندزفری و هدست بلوتوثی و بی‌سیم براساس ویژگی‌ها

مهمترین بخش بررسی راهنمای خرید هدفون و هندزفری و هدست‌های بی‌سیم و بلوتوثی بدون شک بررسی  ویژگی‌ها است که می‌تواند به نیازهای شما پاسخ دهد. در خصوص ویژگی‌ها با سه مورد متفاوت در ارتباط هستیم که هر یک به شکلی می‌توانند به بخشی از نیازهای شما پاسخ دهند؛ در ادامه برای درک بهتر ویژگی‌ها را به سه بخش بی‌سیم، سیمی و به مشترک تقسیم می‌کنیم که به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

خرید هندزفری شیائومی

راهنمای خرید هندزفری و هدفون‌ها براساس ویژگی‌های بی‌سیم

براساس طول عمر باتری

همانطور که در بالا اشاره کردیم طول عمر باتری موضوع مهمی است که در زمان خرید باید حتما به آن توجه داشته باشید؛ باتری‌های لیتیومی با طول عمر به نسبت بالا (+200mAh) گزینه ایده‌آلی است؛ البته که با حجم کم‌تر هم به اندازه کافی کار راه‌انداز هستند.

عموما برای در بهتر نیاز خود در پشت جعبه هندزفری‌ها میزان طول عمر باتری در حالت‌های مختلف مانند مکالمه صرف یا پخش موسیقی بیان شده است که می‌تواند دید کاملی به شما در زمان انتخاب بدهد.

 

براساس نوع بلوتوث

یکی از عوامل مهم و تاثیرگذار در خرید هدفون، هندزفری و هدفون بلوتوثی بدون شک نوع بلوتوث دستگاه است که خود یک موضوع مهم به شمار می‌رود. در حالت کلی نوع بلوتوث به دو عامل مهم وابسته است؛ ابتدا کلاس بلوتوث و سپس پروفایل آن که هر دو به عنوان یک عامل مهم شناخته می‌شوند.

کلاس به میزان برد بلوتوث وابسته است و می‌تواند یکی از چند عامل مهم در انتخاب شما باشد که حتما باید به آن توجه کنید؛ برای مثال بلوتوثی با کلاس 2 در فاصله‌ای حداکثر تا 10 متر می‌تواند ارتباط برقرار کند، پس بدیهی است که بلوتوثی با کلاس 5 می‌تواند در مسافت نسبتا بالایی ارتباط برقرار کند.

انواع هندزفری و هدفون بلوتوثی و بی سیم

اما پروفایل موضوع نسبتا متفاوتی است که در قدرت انتقال پیام خلاصه می‌شود؛ برای مثال اگر برروی دستگاه شما HSP درج شده بود یعنی گزینه ایده‌آلی برای هدست است؛ اما اگر این حروف HFP باشد یعنی برای هندزفری‌ها گزینه ایده‌آل‌تری است.

راهنمای خرید هندزفری و هدفون‌ها براساس ویژگی‌های سیمی

طول سیم

طول سیم می‌تواند به عنوان یکی از عوامل مهم در کاربری بهتر شناخته شود؛ برای مثال اگر مصرف شما در زمان ورزش و مواردی از این دست باشد بهتر است که حتما هندزفری و یا هدفونی با طول کابل بیشتر انتخاب کنید؛ البته که در صورت نیاز می‌توانید از کابل‌های افزایش طول استفاده کنید.

نوع سیم

نوع سیم از این جهت که پیچشی باشد و یا صاف کاملا به نوع نیاز شما وابسته است؛ البته که در نوع پیچشی باید به این موضوع توجه داشته باشید که این نوع سیم‌ها کم‌تر دچار گره خوردگی می‌شود ولی باید به این موضوع توجه داشته باشید در حالت پیچشی از طول کابل شما کاسته می‌شود.

پورت ورودی سیم

یکی از مواردی که در خصوص هندزفری‌ها و هدفون‌های سیمی مطرح است و در زمان خرید شاید برای برخی مصرف کنندگان اهمیت داشته باشد در پورت سیم هدفون خلاصه می‌شود؛ اگر در پورت ورودی با مشکلاتی مواجه هستید و به‌همین دلیل در خرید خود هنوز به نتیجه‌ای نرسیدید، نگران نباشید؛ زیرا می‌توانید از کابل‌های تبدیل استفاده کنید.

راهنمای خرید هندزفری و هدفون‌ها براساس ویژگی‌های کلی

اما در خصوص ویژگی‌های کلی که در هدفون‌های سیمی و بی‌سیم ثابت است می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم که هر یک در کارایی و قیمت نهایی هدفون‌، هندزفری و هدست‌ها تاثیرگذار هستند.

براساس نوع صدا

صدای هندزفری به نوعی مهم‌ترین بخش در انتخاب بهترین گزینه موجود است که می‌تواند سنگ محک خرید شما باشد؛ در حالت کلی صدای یک هندزفری به دو صورت Flat یا 3D خواهد بود که به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

صدای FLAT هندزفری‌ها، هدفون‌ها و هدست‌ها

صدای فلت یا تخت در دستگاه‌های پخش کننده موسیقی شاید در ظاهر به عنوان یک ویژگی عادی شناخته شود ولی باید بدانید به دلیل عدم جذابیت این فرم و حالت از پخش صدا در کم‌تر مدلی از این حالت استفاده می‌شود؛ به همین دلیل برخی از برندها با بکارگیری از تکنولوژی‌های موجود تغییراتی در حالت اجرا پیاده می‌کنند (برای مثال Boos booster یا Vocal Booster)

اما چرا باید Flat به عنوان یک آپشن شناخته شود؟ حالت فلت برای موزیسین‌ها که به دنبال حالت ابتدایی موسیقی هستند گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود.

صدای 3D در هندزفری‌ها، هدفون‌ها و هدست‌ها

شرکت‌ها به این دلیل که بتوانند صدای بهتری را در اختیار مشتریان خود قرار دهند و فضای جذاب کنسرت را برای آنها تداعی کنند از حالت‌های سه‌بعدی در هدست‌ها و هدفون‌های خود استفاده می‌کنند؛ بله صرفا هدفون‌ها و هدست‌ها زیرا در هندزفری‌ها و ایرپادها پیاده سازی این قابلیت امکان پذیر نیست.

انواع هندزفری و هدست

سیستم نویز کنسلینگ

هدفون های نویز کنسلینگ، با استفاده از مدار و میکروفون تعبیه شده درون خود، صدای محیط را دریافت و پردازش کرده و سپس نویزی دافع تولید می‌کنند که باعث می‌شود صدای محیط بسیار کمتر به گوش برسد. البته که در خصوص سیستم نویز کنسلینگ باید به این موضوع توجه کنید که این تکنولوژی در فرکانس‌های پایین کارآمد است و در فرکانس‌های بالا این قابلیت چندان کارآمد نیست. برای مثال برای صدای هواپیما یا قطار این قابلیت کارآمد است و در حالاتی مانند گریه کودک و یا میهمانی خیلی نمی‌توانید روی این تکنولوژی حساب ویژه‌ای باز کنید.

سطح فشار صدا چیست

Sound Pressure Level میزان توانایی هدست و هدفون در تولید صداهای بلند است که عموما بین 80 الی 120 دسی‌بل قرار دارد؛ البته که این میزان با‌توجه به نظر سازمان بهداشت جهانی نباید از 80 دسی‌بل تعدی کند؛ زیرا می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. البته که نباید خیلی روی این موضوع حساب ویژه باز کنید زیرا ممکن است افزایش سطح فشار صدا به سلامت شنیداری شما آسیب بزند.

تاثیر امپدانس در راهنمای خرید هدفون و هندزفری

امپدانس مشخصه‌ مقاومت الکتریکی است که با واحد اهم شناخته می‌شود و به نوعی بیان‌گر مقاومت جریان الکتریکی برای به حرکت درآوردن درایوها است. اگر از هدفون یا هدست خود توقعات به نسبت بالایی دارید و به دنبال وسیله‌ای برای پخش باکیفیت موسیقی هستید در زمان خرید به این قابلیت توجه ویژه داشته باشید. در شرایط عادی اگر انتظار عجیبی از هندزفری خود نداشته باشید می‌توانید به امپدانس بالا توجهی نکنید؛ البته که باید نویز و صداهای آزار دهنده و ریز ته صدا را به جان بخرید.

هدفون‌های عایق صدا

هدفون‌های عایق صدا به‌گونه‌ای هستند که از ورود صدا و نویز به محیط جلوگیری می‌کنند؛ این یعنی صداهای بیرون به هیچ وجه به داخل راه پیدا نمی‌کنند که در هدفون‌ها و هندزفری‌های موجود در بازار صرفا در مدل‌های پشت بسته دیده می‌شود.

قابلیت تغییر تو گوشی‌ها

یکی دیگر از مواردی که در هر کدام از مدل‌ها با آن به عنوان یک گزینه ایده‌آل مواجه می‌شویم در قابلیت تغییر تو گوشی‌ها خلاصه می‌شود و همین موضوع می‌تواند یک گزینه ایده‌آل برای انواع لاله‌های گوش باشد.

مروری برمطالب گذشته

مواردی که در بالا اشاره کردیم در سه بخش مشترک، سیمی و بی‌سیم خلاصه می‌شود که هر یک با توجه به خصوصیات خود می‌توانند گزینه ایده‌آلی برای شما باشد.

  • برای مدل‌های سیمی طول، جنس و پورت سیم در تصمیم‌گیری تاثیرگذار است.
  • برای مدل‌های بی‌سیم نوع بلوتوث و طول عمر باتری از گزینه‌های مهم برای مصرف کننده است که باید به آن توجه کنید.
  • در حالت کلی مواردی هم‌چون نوع صدا و نکاتی از این دست که در دو مدل سیمی و بی‌سیم دیده می‌شود، می‌تواند در خرید و تصمیم‌گیری شما تاثیرگذار باشد.

راهنمای خرید هندزفری، هدست و هدفون بلوتوثی یا بی‌سیم

اما در مرحله آخر راهنمای خرید هندزفری، هدست و هدفون نکته مهمی که باید به آن توجه کنید در مرحله آخر، یعنی خرید شما خلاصه می‌شود که به بررسی تمامی مراحل آن خواهیم پرداخت.

راهنمای خرید هندزفری، هدست و هدفون بی‌سیم و بلوتوثی براساس برند

برند‌های مختلفی در بازار برای خرید وجود دارند که در بازه قیمتی نسبتا متفاوتی قرار دارد؛ این درحالی است که هرکدام از این برندها می‌توانند برای شما گزینه ایده‌آلی باشد، به‌شرطی که نیاز خود را بسنجید؛ برای مثال ایرپاد اپل به عنوان ایده‌آل‌ترین گزینه برای گوشی‌های اپل است که در زمان خرید باید همه جوانب را درنظر بگیرد.

ایرپاد اپل

AirPods به عنوان هندزفری اصلی این برند شناخته می‌شود که به اشتباه مانند بسیاری از هندزفری‌های مدل‌های دیگر با عنوان هدفون بی‌سیم شناخته می‌شود؛ ما هم برای دوری از گمراهی مخاطبین از نام هدفون بی‌سیم استفاده می‌کنیم. محصولات این برند که عموما قیمت بالایی دارد می‌تواند گزینه ایده‌الی برای طرفداران این برند باشد.

ایرباد هایلو و شیائومی

هایلو و شیائومی با توجه به کیفیت ایده‌ال و قیمت مناسب به عنوان بهترین گزینه برای مصارف روزمره به ویژه طرفداران سیستم عامل اندروید شناخته می‌شود. شما می‌توانید برای آشنایی با برند هایلو به صفحه اصلی آن در فروشگاه جی اس کالا مراجعه کنید؛ هم‌چنین اگر قصد خرید هندزفری هایلو را دارید می‌توانید محصولات این برند را با کمترین قیمت ممکن از فروشگاه جی اس کالا خریداری کنید.

گلکسی بادز سامسونگ

با توجه به قیمت مناسب‌تر محصولات شیائومی عموما نام این محصول را کم‌تر شنیده باشید؛ ولی در حالت کلی گلکسی بادز با توجه به بهره‌مندی از تکنولوژی AKG یک محصول با کیفیت به شمار می‌رود که می‌تواند گزینه نسبتا ایده‌آلی برای شما باشد، اگر به دنبال کیفیت هستید.

راهنمای خرید هندزفری و هدست

فیری بادز

Freebuds نام هدفون بی‌سیم برند هوآوی است که کیفیت ایده‌آلی دارند و می‌توانند گزینه ایده‌آلی برای مصارف شخصی مانند فعالیت‌های ورزشی و محیط‌های اداری باشد.

لایوپادز

LivePods هدفون بلوتوثی برند لنوو است که شاید از نظر ظاهری جذابیت‌های مدل‌های بالایی را نداشته باشد ولی باید به این موضوع توجه کنید که از نظر کیفیت گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود.

راهنمای خرید هدفون و هندزفری بی‌سیم و بلوتوثی براساس قیمت

  • ایرپاد اپل با قیمتی برابر با 5 میلیون تومان گزینه نسبتا گرانی است.
  • ایرباد هایلو ، هندزفری بی سیم شیائومی و با سیم آن با قیمت از 300 الی 2 میلیون تومان گزینه ایده‌آلی است.
  • گلکسی بادز سامسونگ با رنج قیمتی 2 الی 3 میلیون از دیگر گزینه‌های به نسبت ارزان به شمار می‌رود.
  • فری بادز هوآوی هم مانند سامسونگ گزینه گران قیمتی است که نباید از کیفیت آن غافل شوید
  • لایو بادز لنوو از دیگر موارد مناسب برای خرید است که با قیمتی در رنج 300 الی 400 تومان گزینه ایده‌آلی به شمار می‌رود.

گارانتی و مراکز خرید

به صورت حضوری دو مرکز خرید چارسو و علاالدین به عنوان برترین مراکز فروش موبایل و لوازم جانبی شناخته می‌شود که در صورت تمایل به خرید حضوری می‌توانید به این مرکز مراجعه کنید؛ اما اگر به دنبال خرید اینترنتی هستید فروشگاه جی اس کالا به عنوان یکی از مراکز اصلی فروش اینترنتی موبایل و لوازم جانی آن برای شما همیشه دردسترس است. دفتر مرکزی جی اس کالا در پاساژ علاءالدین قرار دارد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین عمده فروش‌های این پاساژ  با قیمت‌های بسیار مناسب و ایده‌آل است.

جمع‌بندی کلی راهنمای خرید هدفون، هدست و هندزفری

با توجه به توضیحات ارائه شده خرید هندزفری نیاز به درک کلی از نیازهای مصرف کننده دارد که می‌تواند به خرید شما جهت دهد؛ شما براساس نیازهای خود می‌توانید با مراجعه به صفحه محصولات جی اس کالا خرید بی‌نقصر را تجربه کنید.

    پیگیری ها و Pingbacks

    1. […] همچنین بخوانید: راهنمای خرید هندزفری بلوتوثی، بی‌سیم هدفون و هدست […]

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تماس تلفنی : 09120341508 | پاسخگویی همه روزه از ساعت 8 الی 24